Verkocht! - Reisverslag uit Werrington, Australië van Fiona Grootoonk - WaarBenJij.nu Verkocht! - Reisverslag uit Werrington, Australië van Fiona Grootoonk - WaarBenJij.nu

Verkocht!

Door: Sander en Fiona

Blijf op de hoogte en volg Fiona

22 Februari 2014 | Australië, Werrington

Hoi allemaal,

Na 2,5 maand rondreizen in onze Ford Falcon zijn we er klaar voor om naar Thailand te vliegen. We hebben er een geweldige tijd mee beleefd. Het was een erg primitieve manier van leven maar het gaf wel een gevoel van vrijheid. Je komt nog eens ergens en beleefd nog eens wat. Tijdens ons vorige verslag vertelden we dat we nog op het laatst naar de garage moesten om de remblokken te vervangen. Eenmaal op de brug bleek dat er nog meer problemen waren. De rechter voorband was versleten (metaal was al te zien), een van de wiellagers was kapot en dus nieuwe remblokken. Gelukkig konden we een gebruikte band voor niets krijgen zodat de schade beperkt bleef (in onze portemonnee). Wel zou het nog even duren voordat het klaar zou zijn. Aangezien we verder niets te doen hadden vonden we dat geen probleem. We hangen nog war rond in Kiama en tegen 15.00 uur krijgen we een sms dat we de auto weer op kunnen halen.
De dagen daarna overnachten we 3 keer op dezelfde camping omdat dit de laatste overnachtingsplek voor Sydney is. Vanaf de camping rijden naar Mount Kembla en Mount Keira om te wandelen. Maar het weer zit niet mee. Een paar dagen is het bewolkt en regenachtig.
Zondags rijden we naar de familie Robson voor een barbecue met de hele familie. Hoewel het dan nog steeds slecht weer is hebben we een gezellige middag en avond. Leuk om ze weer terug te zien en heerlijk om een nacht in een fatsoenlijk bed te slapen.
De volgende dag gaan we op weg naar Sydney om in de car market onze auto proberen te verkopen. Voordat we daar zijn wassen we de ramen van binnen en buiten, gaan er met een stofzuiger doorheen en wassen hem in de wasstraat. Alles glimt en blinkt weer na lange tijd.
Dan op weg naar Sydney. Midden in de stad is een parkeergarage van 5 verdiepingen. Op de 2e is de car market. We laten de auto registreren, moeten hier uiteraard voor betalen en moeten een soort check bij de garage laten doen. Moeten we uiteraard ook voor betalen. We hebben een maand geleden nog een safety check in Melbourne laten doen maar dat is geen officieel rapport. Jaja, het zal wel.... Wanneer alles in orde is krijg je een pink slip (alles is in orde) en anders een white slip (er moet nog wat gedaan worden aan de auto). Aangezien wij weten dat beide voorbanden glad zijn, weten we al dat we geen pink slip krijgen. (Pink en white slip is een papier met daarop een kort verslag of de auto in orde is of dat er nog gebreken zijn. Heeft ook geen kleur, formulier is altijd wit. Vreemde regels in Australië). Na 1 dag in de garage door gebracht te hebben zijn we er eigenlijk al zat van. Je zit daar maar te zitten naast je auto met al je spullen die je bij de auto wilt verkopen uitgestald. Natuurlijk is dit weer niet de goede tijd om een auto te verkopen en komt er die eerst dag bijna niemand om te kijken. We geven onszelf 5 dagen om de auto te verkopen, besluiten in het weekend om wat leuks te gaan doen en vervroegen de vlucht met een week zodat we niet te lang hier in die garage moeten zitten. Wanneer we de auto binnen 5 dagen verkopen gaan we gebruik maken van de terugkoop garantie. Ook laten we 's nachts niet de auto in de garage staan om te slapen in een hostel (duur en geen zin in) maar rijden naar een plek in de buurt om gratis te overnachten. Zoals vlak bij een camping of bij het strand.
Gelukkig zijn er veel andere backpackers de een auto/busje/ 4x4 proberen te verkopen dus is het toch nog een beetje gezellig. Om de beurt lopen Sander en ik een paar keer per dag naar buiten voor wat daglicht en frisse lucht.
Dan opeens worden er op woensdag 4 of 5 auto's/ busjes verkocht. De meeste mensen zijn op zoek naar een busje en niet naar een stationwagen...... We zien bijzondere mensen voorbij komen die op zoek zijn naar iets. Vaak weten ze nog niet eens wat ze willen kopen. zo zien we aan het begin van de week een bijzondere Duitser langs komen, genaamd Jennifer ( als protest tegen iedereen en alles noemt hij zich Jennifer, staat ook in zijn paspoort en rijbewijs en vertelt aan iedereen die het wil horen en niet wil horen dat Duitsland voor de 2e keer Europa kapot maakt, bla, bla , bla). Maar goed, hij wil de auto van een Duits stel kopen maar komt de volgende dag met een vaag verhaal dat hij zonder paspoort naar de bank ging en geen geld heeft. Dag Jennifer!
Op donderdag verlagen we de prijs en hebben we kijkers. Twee zijn er serieus, een Engelsman en........Jennifer!
Hij wil op vrijdag terugkomen met geld en een proefrit maken en als alles goed is dan koopt hij de auto! Wij en de rest van de backpackers hebben er weinig vertrouwen in. 's Avonds belt Jennifer ons:
- Is de auto nog niet verkocht?
- Nee, de auto is nog niet verkocht.
- Dan kom ik morgenvroeg om 10.00 uur met mijn bagage.
- En met het geld graag!
Afwachten dus. Vervelende bijkomstigheid is dat Jennifer een zeer onprettige lichaamsgeur heeft. Volgens mij gebruikt hij uit protest geen douche.
De volgende ochtend komt Jennifer zowaar weer naar ons toe en wil een proefrit maken. Sander heeft de eer om met hem in 1 auto te zitten, haha!. Jennifer rijdt een paar rondjes door de garage en zegt dat hij naar de bank gaat om geld te halen. Wij luchten ondertussen de auto. Na een paar uur komt hij terug met geld en wil naar een garage voor een check. Hier hebben wij geen zin in maar ja, je moet wat. Jennifer belt een garage en vertelt ons dat we er over een uur terecht kunnen. Dan kunnen we gelijk vertrekken want we zijn nog wel even onderweg. Dus hup in de auto met die kerel. Hij wil voorin zitten naast Sander om alles te bekijken maar ik vertel hem dat dat mijn plaats is. Daar rijden we dan met Jennifer door het drukke Sydney.
Bij de garage zegt de monteur dat hij nu geen tijd heeft en dat hij dat ook tegen hem gezegd had over de telefoon. Dat had Jennifer ons niet verteld!
Wij willen niet wachten en zeggen dat we terug gaan want er kunnen nog andere kopers komen. De monteur zegt tegen Jennifer dat hij zo kan zien dat het een goede auto is, dat hij zich niet zo druk moet maken, gewoon de auto moet kopen en een andere keer terug moet komen. Hartelijk bedankt meneer van de garage! Jennifer blijkt nu eindelijk overtuigd. Hij wil de auto kopen!
Hup, Jennifer weer in de auto en terug naar de carmarket. Iedereen ligt in een deuk om het feit dat hij uiteindelijk toch geld heeft en onze auto koopt. Wij zijn enorm blij dat we hem verkocht hebben en niet langer hier rond hoeven te hangen! De papieren worden in orde gemaakt en dan zijn we dakloos.
Wat nu? Het is vrijdagmiddag aan het eind van de middag. Sander gaat op pad om te kijken of hij ergens een camper of auto kan huren. Een hostel wordt niet wat, alles zit vol en we hebben ook niet veel zin om 3 dagen in Sydney rond te hangen.
We kunnen een auto huren en besluiten onze Australische familie te bellen met de vraag of we daar 3 nachten kunnen overnachten. We zijn van harte welkom en zo zitten we hier voor de derde keer. We mogen hun computer gebruiken, eten en drinken pakken waar we zin in hebben. Zo zit ik nu achter hun computer dit verslag te typen.
Met onze huurauto kunnen we nog een paar dagen alle kanten op. Vandaag hebben we het Royal National Park bezocht en genoten van een dag in de buitenlucht. Komende maandag rijden we weer naar Sydney om onze huurauto in te leveren en 's avonds vliegen we naar Bangkok. Van daaruit proberen we een vlucht naar het zuiden te krijgen. Hier gaan we genieten van strand, zee en zon. Waarschijnlijk reizen we nog door naar Maleisie. We zien het wel.
Verder hebben we eigenlijk weinig beleefd ;-)
Tot gauw!

Groeten Sander en Fiona

• 22 Februari 2014 - 12:27

Pap En Mam Grootoonk:

Ha Fiona en Sander,

Wat moet je er wat voor over hebben om van de ford falcon af te komen!
    Maar het is gelukt, Gefeliciteerd!
    Goede reis gewenst naar Thailand.

Veel liefs van ons.

• 22 Februari 2014 - 12:39

Henrike,rick,stijn:

wat een gedoe maar fijn dat de auto verkocht is! geen foto van jennifer erbij?;) geniet nog even van jullie laatste dagen in australie,mooi dat jullie nog even bij hen kunnen logeren.
    en alvast een goede reis!

• 22 Februari 2014 - 15:31

Herman-Jan En Marjan:

Haha Henrike, ben het helemaal met je eens: ben ook héél benieuwd naar die Jennifer !! ;-)

Mooi dat jullie de auto verkocht hebben !!

Op naar Thailand: lekker relaxen en genieten !!

Geniet van jullie laatste deel van de reis !! Hopelijk horen we gauw weer van jullie: erg leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven !!

Liefs van ons !!

• 22 Februari 2014 - 19:13

Agnes:

Haha, leuk verhaal!
    Wat een rare gast, die Jennifer....maar hee, mooi de auto verkocht. Goed zo!

Goeie reis en geniet straks van een welverdiende strandvakantie!
    Hier is het voorjaarsvakantie, lekker uitslapen!

Tot de volgende keer,

Groetjes Agnes

• 23 Februari 2014 - 19:22

Herna Veneman:

Mooi verhaal wou die jennifer wel eens zien maak er nog een mooie vacantie van want voor dat je het weet ben je weer in nederland tjouw

• 23 Februari 2014 - 23:09

Fiona Grootoonk:

Helaas geen foto van Jennifer.....

• 25 Februari 2014 - 11:35

Ella:

Machtig mooi verhaal. Veel plezier in Thailand en doe de groeten aan Jennifer.

Ella