Kiama - Reisverslag uit Kiama, Australië van Fiona Grootoonk - WaarBenJij.nu Kiama - Reisverslag uit Kiama, Australië van Fiona Grootoonk - WaarBenJij.nu

Kiama

Door: Sander en Fiona

Blijf op de hoogte en volg Fiona

12 Februari 2014 | Australië, Kiama

Nog een klein stukje en dan zijn we al weer in Sydney! Momenteel zitten we in Kiama, ruim 100 km verwijderd van Sydney. Vandaag is een grijze dag met af en toe wat motregen. Goed weer om in de bibliotheek van Kiama een reisverslag te schrijven!
Tijdens ons vorige verslag zaten we in Canberra. Daar zijn we uiteindelijk 2 dagen geweest. We hebben daar het Parlementshuis bekeken en zijn naar het Australian War Memorial geweest. Een van de grootste oorlogsmuseums ter wereld. Daarna zijn we naar het Kosciuszko Nationaal Park gereden. Kosciuszko staat waarschijnlijk voor vliegen. De eerste avond ging het nog, irritant tijdens het eten koken, maar vooruit. De volgende dag gingen we eerst met een skilift een eind de bergen in waarna we 6.5 km moesten lopen naar de hoogste top van Australië. Dit was goed te doen, er was een goed begaanbaar pad en het was niet erg steil. Wel zat iedereen die de berg op of af liep onder de vliegen. Lang leve onze vliegencreme! Via de Snowy Mountains reden we daarna naar onze volgende camping in het park. We waren de auto nog niet uit of daar waren ze weer..... Enorme steekvliegen of iets wat op horzels leek. Daar zaten we dan. Op onze campingstoelen, allebei een vliegenmepper in de hand en maar slaan op die vliegen. Na een paar uur en enkele honderden doden zijn we van ellende maar in de auto gaan liggen. Wachten tot het donker werd zodat we eindelijk konden koken. Om een uur of 20:00 was de kust veilig. Maar ja, de volgende ochtend zodra het licht wordt.... We zijn er snel vandoor gegaan.
Via een aantal andere Nationale Parken waar we gewandeld hebben, in een Thermal Pool hebben gezwommen, mooie uitzichten hebben gehad vanaf diverse lookouts, gaan we weer richting de kust. We hebben. Nog een week of 3 voor we in Sydney moeten zijn maar Sander heeft sinds een aantal dagen behoorlijk last van zijn rug door de ondertussen niet meer zo comfortabele matras. ( het gaat nu beter hoor! Hij kan weer door het zijportier uit bed komen en hoeft er niet meer via de kofferbak uit te klauteren). We nemen het besluit om eerder naar Sydney te gaan en te proberen onze vlucht naar Thailand te vervroegen.
Hoewel we langs prachtige kustplaatsjes komen met witte stranden en een blauwe zee, is het niet echt comfortabel om aan het strand te liggen. De wind komt van zee en net wanneer je je hebt ingesmeerd en lekker op je handdoek ligt komt er een windvlaag en zit je helemaal onder het zand. (Lag ook al bijna niemand aan het strand, haha!)
We zoeken een paar mooie walkingtracks uit die ons op bijzondere plekken brengt. Zo komen we bij Wasp Head waar ijzerrijk zandsteen een soort honingraat heeft gevormd waarin stenen liggen. Ook schijnt Myrtle Beach mooi te zijn met witte zandsteen formaties. We lopen zoals aangegeven in de folder maar op het strand aangekomen zien we geen witte zandsteen formaties maar blijken we op het naaktstrand te staan! Een oudere man komt in zijn blote jodokus op een drafje langs ons en zegt: the sand is hot, isn't it?
Yes, the sand is hot! Maar daar zou ik me niet zo veel zorgen over maken,haha!
Omdat hier verder weinig bijzonders te zien is gaan we naar Dark Beach, een strand dat uit fijn zwart grint bestaat.
Via Ulladulla rijden we omhoog naar Jervis Bay Marine Park. Geweldig mooie omgeving met prachtige baaien. Helaas wordt het weer minder zodat we niet van het strand kunnen genieten. Dus lopen we nog maar een rondje door Booderee NP en gaan we naar de Fitzroy Falls. Ondertussen hebben we al honderden kilometers gelopen. Voordeel; we zijn samen een kilo of 15 kwijt! (Even weegschalen getest in een warenhuis, vonden al dat de kleren ruim zaten en zeiden al tegen elkaar dat de ander een smal koppie had gekregen).
Maandag hopen we in Sydney te zijn, na een rit van ruim 16.000 km. Zondag gaan we nog even langs de familie Robson waar we overnacht hebben toen we autopech hadden. Zij organiseren dan een barbecue en we mogen blijven slapen. Heerlijk, een schoon bed! Tot die tijd genieten we nog even van de laatste week/ weken hier in Australië. Tot de volgende keer!

• 12 Februari 2014 - 07:27

Anja:

Mooi weer wat van jullie te horen! Dan moeten jullie maar goed eten bij de barbecue! ;-) Veel plezier de laatste daagjes in Australië! Xx

• 12 Februari 2014 - 08:02

Sabrina:

Geweldig! Veel plezier nog!

• 12 Februari 2014 - 08:40

Marianne:

Hey, 'k zie 't al helemaal voor me jullie met die vliegenmeppers... brrr.. vreselijk! Kan me voorstellen dat je nu richting Thailand probeert te komen! Heel veel plezier daar enneh.. goed eten hoor!! Lfs

• 12 Februari 2014 - 09:20

Henrike:

leuk om weer te lezen!whaha beland op het naaktstrand ik zie het al helemaal voor me:)
    in thailand maar genieten van het heerlijke eten.
    geniet nog van het laatste weekje in australie!

• 12 Februari 2014 - 09:50

Pap En Mam Grootoonk:

Ha Globetrotters,
    Leuk dat je weer verslag doet Fiona en hoe!
    Jullie maken weer van alles mee, die vliegen maken jullie soms wel het leven zuur.
    Gelukkig staan er veel leuke en gekke en mooie situaties tegenover.
    Geniet nog maar van Australie want je komt er niet gauw weer!!
    Liefs van ons.

• 12 Februari 2014 - 22:09

Herna Veneman:

Wat een kilometers zeg gaaf om weer wat te horen leuk verhaal doei doei

• 13 Februari 2014 - 19:28

Sharel:

wat een leuke foto's en hoe gaat het daar???